Fabuła
Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej Górniczą Doliną, która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis. Kolonia jest otoczona przez magiczną barierę, więzienie to stworzyli magowie na zlecenie króla Rhobara II, który potrzebował ogromnych ilości magicznej rudy, by produkować z niej broń dla swej armii.
Król pokonał niemal wszystkich wrogów swego królestwa, z wyjątkiem orków. Nigdy nie grzeszyli oni sprytem czy inteligencją, jednak mieli potężną przewagę w postaci ogromnej siły i determinacji w walce z ludźmi.Historia zaczyna się, gdy główny bohater trafia do Górniczej Doliny jako kolejny, na pozór zwyczajny, skazaniec. Przed wrzuceniem go za barierę (która przepuszcza wszystko z zewnętrznego świata, lecz stanowi śmiertelną przeszkodę dla każdej żywej istoty, próbującej spenetrować ją od wewnątrz) otrzymuje od tajemniczego maga Pyrokara (znanego z drugiej części) list, z zadaniem dostarczenia go Arcymistrzowi Magów Ognia w Starym Obozie, jedną z trzech głównych organizacji, występujących w grze.
Świat gry
Kraina przedstawiona w grze to quasi-średniowieczny świat fantasy, pełen magii, zamieszkany przez różne stworzenia. Podczas początkowej części gry trzeba podjąć decyzję o przynależności do jednego z trzech obozów. Niezależnie jednak od wyboru, prędzej czy później trafia się na główny wątek fabuły. Główna oś gry jest liniowa, jednak rozwój poszczególnych zadań może być różny, a opowiedziana historia obfituje w zwroty akcji i nieoczekiwane wydarzenia. W krainie można napotkać różne stworzenia, np. ścierwojady, topielce, cieniostwory czy zębacze. Kolonię zamieszkują też orkowie, toczący wojnę z królestwem Myrtany.
Rozwój postaci
Postać bohatera może być rozwijana poprzez zdobywanie punktów doświadczenia i kolejnych poziomów. Za każdy poziom doświadczenia Bezimienny uzyskuje 10 punktów nauki, które można przeznaczyć na zwiększenie dowolnej umiejętności naszego bohatera. Statystyki postaci można zwiększać tylko u nauczycieli. To samo tyczy się nauki kręgów magii. Autorzy serii Gothic, firma Piranha Bytes, w przeciwieństwie do autorów systemu Dungeons & Dragons, dążyli do maksymalnego uproszczenia statystyk postaci. Zostały one ograniczone do siły, zręczności, maksymalnej many i zdrowia. Umiejętności, które można zdobywać to: posługiwanie się bronią jednoręczną, dwuręczną, łukiem, kuszą, otwieranie zamków wytrychem, skradanie się, akrobatykę oraz umiejętności myśliwskie (skórowanie zwierząt itp.).
Źródło:Gothicpedia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz