I
Fabuła gry
Głównym wątkiem gry jest rozstrzygnięcie wojny bogów na korzyść Innosa, Beliara lub Adanosa. Orkowie okupują królestwo Myrtany i w czasie wojny z ludźmi zajęli większość osad i miast. Orkowie współpracują z Zubenem, czyli potężnym władcą asasynów oraz z Xardasem, który nie bacząc na reakcje Bezimiennego, pod wpływew wygody w jego badaniach zawarł przymierze z orkami. Jednak w dalszej części gry, Xardas zaczyna współpracować z bohaterem. Celem w grze jest znalezienie pięciu potężnych artefaktów boga Adanosa. Oczywiście po drodze będzie mógł robić wiele zadań pobocznych, które wzniosą go na szczyt danej strony konflikty czy to będą buntownicy czy też orkowie. Gdy już gracz je zdobędzie los Myrtany leży w jego rękach - może zdecydować się na jedno z trzech różnych zakończeń gry. Fabuła gry jest nieliniowa, można wykonywać misje w dowolnej kolejności. Wątek główny skupia się na odnalezieniu nekromanty Xardasa, gracz jednak nie musi się skupiać tylko na misjach głównych, ale również ma możliwość podejmowania się misji pobocznych, które są często znacznie ciekawsze i wyżej punktowane niż zadania z wątku głównego. Bezimienny zdobywa reputację wraz z wykonywaniem misji i rozwojem postaci. Dzięki wysokiemu poziomowi reputacji gracz może zaskarbić sobie zaufanie ludu Myrtany albo orków. W grze wyróżniamy następujące strony konfliktu:- Nordmarczycy (lud północy, walczą przeciwko orkom, współpracują z wyznawcami Innosa)
- Buntownicy (rojaliści, walczą przeciwko orkom w imieniu króla Rhobara II)
- Orkowie (walczą przeciw buntownikom, koczownikom i gońcom leśnym)
- Asasyni (kolaborują z orkami, zamieszkują Varant)
- Koczownicy (sprzymierzeni z buntownikami z Myrtany, lecz pochodzą z pustynnego Varantu)
- Najemnicy orków (ludzie, którzy są na służbie orków)
- Gońcy leśni (nacja neutralna broniąca natury, ich przywódcy to druidzi).
Zakończenia występujące w grze Gothic 3:
- zakończenie po stronie Boga Innosa (dopełnia się moc artefaktów Adanosa - Myrtana uwolniona spod okupacji orków)
- zakończenie po stronie Boga Beliara (zakończenie korzystne dla Asasynów, a władza orków zostaje obalona)
- zakończenie związane z tajemniczym planem Xardasa. (Bezimienny bohater i Xardas udają się eksplorować Niezbadane Krainy, po zabiciu Zubena oraz króla Rhobara II).
Źródło : Gothicpedia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz